BİK Genel Müdür Abdulkadir Çay: Adana’da bölge basınıyla buluştu

Gündem 23.06.2026 - 13:20, Güncelleme: 23.06.2026 - 13:43 351 kez okundu.
 

BİK Genel Müdür Abdulkadir Çay: Adana’da bölge basınıyla buluştu

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitelerinin temsilcileriyle bir araya geldi. Basının gelirlerini artırmak için çabaladıklarını anlatan Çay, ayrıca Adana Valisi Mustafa Yavuz’u da makamında ziyaret etti.
Adana, Hatay, Kayseri, Mersin, Niğde ve Osmaniye illerinden katılım sağlayan 70 süreli yayın temsilcisiyle gerçekleştirilen istişare toplantısında sektördeki gelişmeler değerlendirilerek, geleceğe yönelik beklentiler ele alındı. Çeşitli vesilelerle bölge ziyaretleri yapmaya gayret ettiklerini dile getiren Genel Müdür Çay, bu toplantılarda basın camiasının temsilcileriyle bir araya gelme imkânı bulduklarını ifade etti. Çay, bölgedeki basın kuruluşlarına 2025 yılında 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyon liranın üzerine çıktığını açıkladı. Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti. 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenleri yâd eden Çay, Kurumun o zorlu süreçte basının faaliyetlerini yerine getirebilmesi adına önemli kararlar aldığını hatırlattı.Depremin etkisinin devam ettiği 4 ilde muafiyetlerin 2027 yılının başına kadar uzatıldığını bildiren Çay, “İnşallah, yeni kararlar almaya ihtiyaç duymadan, depremin izlerini geride bıraktığımız bir döneme kavuşuruz” temennisinde bulundu. “Basın kuruluşlarına aktarılan kaynak  2026’nın ilk döneminde 213 milyona ulaştı” Bölgeye yönelik resmî ilan ve reklam desteklerine değinen Genel Müdür Çay, 2025 yılında bölgedeki basın kuruluşlarına 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyona ulaştığını açıkladı. Çay, “Genel Müdürlükte ve Bölge Müdürlüklerimizde görev yapan arkadaşlarımız, yayınlarımızın daha fazla gelir elde edebilmesine katkı sağlayacak projeler geliştirmek için gayret gösteriyor. Kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla yakın temas halinde, sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.Genel Müdür Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti. “Talepleri her platformda dile getiriyoruz” Kurumun gerçekleştirdiği 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesine değinen Çay, iletişim fakültesi öğrencilerinin deneyimli gazeteciler rehberliğinde hazırladığı manşetlerin kendilerini ümitlendirdiğini kaydetti. Genel Müdür Çay, “Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra basınımıza daha pozitif katkılar sunacağına inanıyoruz. Sizlerin sahadaki tecrübesinin akademik birikimle bir araya gelmesinin nitelikli çalışmalar ortaya çıkardığını hep birlikte görüyoruz.” şeklinde konuştu. Çay, Kurum Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde öğrencilere yönelik staj imkânı sunduklarını da belirtti. Dijital telif konusunda da açıklamalarda bulunan Çay, yaşanan gelişmelerin ve basından gelen taleplerin düzenlemeleri zorunlu kıldığını; bu hususta Dijital Mecralar Komisyonuyla görüşmeler yaptıklarını söyledi.Genel Müdür Çay, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran öncülüğünde basının taleplerini her platformda dile getirme fırsatı bulduklarını ifade etti. “BİK Analitik’i ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz” İnternet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğinin ölçümlenmesi amacıyla geliştirilen BİK Analitik sisteminin Temmuz ayında devreye alınacak yeni versiyonu hakkında konuşan Çay, “BİK Analitik yazılımını teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Trafiğin daha nitelikli takibi noktasında önemli bir çalışma olduğu kanaatindeyim” açıklamasında bulundu. Gazetecilerin görüş ve önerilerinin dinlediği toplantı, çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Genel Müdür Çay’a Adana ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ve Bölge Müdürü Çetin Oranlı eşlik etti.  Vali Mustafa Yavuz’u ziyaret ettiler   Vali Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Basın İlan Kurumu Adana Bölge Müdürü Dr. Çetin Oranlı ve Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun’u Valiliğimizde misafir etti. Gerçekleştirilen görüşmede, Basın İlan Kurumunun bölge basınına yönelik çalışmaları değerlendirilirken, yerel medyanın güçlendirilmesinde kamu desteğinin önemi ve kurumlar arası iş birliği imkânları ele alındı.
Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Adana Bölge Müdürlüğü görev alanında bulunan resmî ilan ve reklam yayımlama hakkına sahip gazete ve internet haber sitelerinin temsilcileriyle bir araya geldi. Basının gelirlerini artırmak için çabaladıklarını anlatan Çay, ayrıca Adana Valisi Mustafa Yavuz’u da makamında ziyaret etti.

Adana, Hatay, Kayseri, Mersin, Niğde ve Osmaniye illerinden katılım sağlayan 70 süreli yayın temsilcisiyle gerçekleştirilen istişare toplantısında sektördeki gelişmeler değerlendirilerek, geleceğe yönelik beklentiler ele alındı. Çeşitli vesilelerle bölge ziyaretleri yapmaya gayret ettiklerini dile getiren Genel Müdür Çay, bu toplantılarda basın camiasının temsilcileriyle bir araya gelme imkânı bulduklarını ifade etti. Çay, bölgedeki basın kuruluşlarına 2025 yılında 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyon liranın üzerine çıktığını açıkladı. Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti.

6 Şubat depremlerinde hayatını kaybedenleri yâd eden Çay, Kurumun o zorlu süreçte basının faaliyetlerini yerine getirebilmesi adına önemli kararlar aldığını hatırlattı.Depremin etkisinin devam ettiği 4 ilde muafiyetlerin 2027 yılının başına kadar uzatıldığını bildiren Çay, “İnşallah, yeni kararlar almaya ihtiyaç duymadan, depremin izlerini geride bıraktığımız bir döneme kavuşuruz” temennisinde bulundu.

“Basın kuruluşlarına aktarılan kaynak

 2026’nın ilk döneminde 213 milyona ulaştı”

Bölgeye yönelik resmî ilan ve reklam desteklerine değinen Genel Müdür Çay, 2025 yılında bölgedeki basın kuruluşlarına 350 milyon lirayı aşkın bir kaynak aktarıldığını; 2026’nın ilk döneminde ise bu rakamın 213 milyona ulaştığını açıkladı.

Çay, “Genel Müdürlükte ve Bölge Müdürlüklerimizde görev yapan arkadaşlarımız, yayınlarımızın daha fazla gelir elde edebilmesine katkı sağlayacak projeler geliştirmek için gayret gösteriyor. Kamu kurumları başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla yakın temas halinde, sektörün ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretmeye çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.Genel Müdür Çay, ilan ve reklam desteklerinin yanı sıra basın çalışanlarına avantaj sağlayacak kurumsal işbirlikleri geliştirdiklerini belirtti.

“Talepleri her platformda

dile getiriyoruz”

Kurumun gerçekleştirdiği 15 Temmuz Manşetleri Gazetecilik Atölyesine değinen Çay, iletişim fakültesi öğrencilerinin deneyimli gazeteciler rehberliğinde hazırladığı manşetlerin kendilerini ümitlendirdiğini kaydetti. Genel Müdür Çay, “Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra basınımıza daha pozitif katkılar sunacağına inanıyoruz. Sizlerin sahadaki tecrübesinin akademik birikimle bir araya gelmesinin nitelikli çalışmalar ortaya çıkardığını hep birlikte görüyoruz.” şeklinde konuştu. Çay, Kurum Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde öğrencilere yönelik staj imkânı sunduklarını da belirtti. Dijital telif konusunda da açıklamalarda bulunan Çay, yaşanan gelişmelerin ve basından gelen taleplerin düzenlemeleri zorunlu kıldığını; bu hususta Dijital Mecralar Komisyonuyla görüşmeler yaptıklarını söyledi.Genel Müdür Çay, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Prof. Dr. Burhanettin Duran öncülüğünde basının taleplerini her platformda dile getirme fırsatı bulduklarını ifade etti.

“BİK Analitik’i ihtiyaçlar doğrultusunda

geliştirmeye devam ediyoruz”

İnternet haber sitelerinin ziyaretçi trafiğinin ölçümlenmesi amacıyla geliştirilen BİK Analitik sisteminin Temmuz ayında devreye alınacak yeni versiyonu hakkında konuşan Çay, “BİK Analitik yazılımını teknolojik gelişmeler ve ihtiyaçlar doğrultusunda geliştirmeye devam ediyoruz. Trafiğin daha nitelikli takibi noktasında önemli bir çalışma olduğu kanaatindeyim” açıklamasında bulundu. Gazetecilerin görüş ve önerilerinin dinlediği toplantı, çekilen hatıra fotoğrafıyla sona erdi. Genel Müdür Çay’a Adana ziyaretinde Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun ve Bölge Müdürü Çetin Oranlı eşlik etti. 

Vali Mustafa Yavuz’u

ziyaret ettiler

 

Vali Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Abdulkadir Çay, Basın İlan Kurumu Adana Bölge Müdürü Dr. Çetin Oranlı ve Kurumsal İletişim Müdürü Emre Tosun’u Valiliğimizde misafir etti.

Gerçekleştirilen görüşmede, Basın İlan Kurumunun bölge basınına yönelik çalışmaları değerlendirilirken, yerel medyanın güçlendirilmesinde kamu desteğinin önemi ve kurumlar arası iş birliği imkânları ele alındı.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve cukurovapress.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.