GÜL YILMAZ
Köşe Yazarı
GÜL YILMAZ
 

BİRBİRLERİNİ BULAMAYAN KADINLAR VE ÇAĞI

Hadi gelin biraz siyasetten uzaklaşıp günümüzde ki kadın erkek ilişkilerinden bahsedelim. Eskiden bir erkeğin bir kadına yada bir kadının bir erkeğe ulaşması, hemen iletişime geçmesi zordu. Cep telefonu yoktu,internet yoktu, ulaşım araçlarına kolay erişim yoktu. Ya komsu,ya akraba yada okuldan olacaktı. O zamanlar karşılıklı bakışmalar olur sonra mektuplaşmalar, pastanede buluşup limonata İçmeler, sonrasında olursa evliliğe doğru yol alınırdı. Çıkarsız, umarsız,ve çok beklentilerin olmadığı ama bir o kadar da mutlu ilişkiler vardı. Şimdilerde ulaşım o kadar kolay ki,insanlar sosyal medyada gezinirken ha bu arada tanımak zorunda da değil,bir bakıyorsunuz iletişime geçilmiş, ilişki kurulmuş ve bitmiş. Sahi ne ara bitti ? Aslında günümüzde teknolojik olarak çok şanslıyız. Erişim o kadar kolay ki! Fiziksel olarak kusurlarımız varsa ya güzellik salonlarına gidiyoruz,yada fotoğraflarda oynama yaparak çözüm üretebiliyoruz. Bakış açılarımızda değişti. Eskiden "benimsin ulen!"diyerek sahiplenen erkeklerin yerini şimdilerde prenses erkekler aldı. "Evimin kadını, çocuklarımın anasıyım."diyen kadınlarımızın yerini de erkek rolüne girmiş,her işini kendi yapmaya çalışan ama böyle kadınların yanında birde ayrıca tüketen kadın modeli çıkmış. Peki mutlu muyuz? Yada maskemi takıyoruz? Birde çok farklı hitap etmeler çıkmış. Mesela;Benching(yedekte tutma):Benching veya Türkçe karşılığı ile yedekte tutma terimi birisi ile flörtleşirken kendisine daha uygun bir partner bulmak amacıyla başkaları ile de flörtleşmek ve flörtleştiği kişileri yedekte tutmak anlamına gelmektedir. Ne güzel değil mi  yada Ghosting: İyi giden bir ilişkide karşı tarafın iletişimi bir anda ve açıklama yapmaksızın kesmesi. Yada Love bombing: “Sevgi bombardımanı”, partnerini manipüle etmek ve kontrol altına almak için aşırı ilgi ve sevgi gösterme davranışıdır. Yada Date çıkmak, İngilizce kökenli "date" (randevu/buluşma) kelimesinden türetilen ve biriyle romantik amaçlı, tanışmak veya flört etmek için buluşmak anlamına gelen günlük bir tabirdir. İlişkileri ne güzel yaşıyoruz değil mi Tahmin ediyorum bir süre sonra bir konsere,bir sinemaya,bir tiyatroya rezervasyon yaptığımız gibi artık ilişkilerde de randevu yada rezervasyon yaptırmanız gerekecek. Ne güzel işte. İstediğimiz şekilde ilişki yasayabiliyoruz. Peki sorun ne? Neden mutlu değiliz? Neden kimin eli kimin cebinde bilemiyoruz? Yani kısacası erişim kolay,seçenek çok ama mutlu değiliz. Bunun sebebi aslında cümlenin başında söylenildi zaten. Erişim kolay, seçenek çok. İnsanlar böyle olunca kendini Brat pıt yada Angelina Jolie zannetti. Yada zannetmek istedi.klavyenin başındaki kendini Süpermen zannetti. Telefonun başında ki kendini Angelina Jolie zannetti. Zannetti de ne oldu? Aslında teknolojiyi ve iletişimi iyi kullanmadık. Birde bu sosyal medyada saçma sapan göndermeler yok mu? Sen iyisin,sen teksin,sen ulaşılmazsın. Neden? Ulaşılabilir olmanın ne gibi bir sakıncası olabilir? Ha birde şöyle mutlu olma yöntemi var. bir balıktan kuş olup uçmasını beklemezsek yada kuştan balık olup yüzmesini istemezsek işte o zaman sıkıntı yaşamayız. Böyle bir seçenekte var Her şeyi geçtim; hayat çok kısa. Hayatın kıymetini bilin. Artık bundan sonra nereye evrilleşecek kadın ve erkek ilişkileri diye sorası geliyor insanın. Yani korkmalı mıyız yoksa güven mi duymalıyız?    
Ekleme Tarihi: 22 Haziran 2026 -Pazartesi

BİRBİRLERİNİ BULAMAYAN KADINLAR VE ÇAĞI

Hadi gelin biraz siyasetten uzaklaşıp günümüzde ki kadın erkek ilişkilerinden bahsedelim. Eskiden bir erkeğin bir kadına yada bir kadının bir erkeğe ulaşması, hemen iletişime geçmesi zordu. Cep telefonu yoktu,internet yoktu, ulaşım araçlarına kolay erişim yoktu. Ya komsu,ya akraba yada okuldan olacaktı. O zamanlar karşılıklı bakışmalar olur sonra mektuplaşmalar, pastanede buluşup limonata İçmeler, sonrasında olursa evliliğe doğru yol alınırdı. Çıkarsız, umarsız,ve çok beklentilerin olmadığı ama bir o kadar da mutlu ilişkiler vardı.

Şimdilerde ulaşım o kadar kolay ki,insanlar sosyal medyada gezinirken ha bu arada tanımak zorunda da değil,bir bakıyorsunuz iletişime geçilmiş, ilişki kurulmuş ve bitmiş. Sahi ne ara bitti ?

Aslında günümüzde teknolojik olarak çok şanslıyız. Erişim o kadar kolay ki! Fiziksel olarak kusurlarımız varsa ya güzellik salonlarına gidiyoruz,yada fotoğraflarda oynama yaparak çözüm üretebiliyoruz. Bakış açılarımızda değişti. Eskiden "benimsin ulen!"diyerek sahiplenen erkeklerin yerini şimdilerde prenses erkekler aldı. "Evimin kadını, çocuklarımın anasıyım."diyen kadınlarımızın yerini de erkek rolüne girmiş,her işini kendi yapmaya çalışan ama böyle kadınların yanında birde ayrıca tüketen kadın modeli çıkmış. Peki mutlu muyuz? Yada maskemi takıyoruz?

Birde çok farklı hitap etmeler çıkmış. Mesela;Benching(yedekte tutma):Benching veya Türkçe karşılığı ile yedekte tutma terimi birisi ile flörtleşirken kendisine daha uygun bir partner bulmak amacıyla başkaları ile de flörtleşmek ve flörtleştiği kişileri yedekte tutmak anlamına gelmektedir. Ne güzel değil mi  yada Ghosting: İyi giden bir ilişkide karşı tarafın iletişimi bir anda ve açıklama yapmaksızın kesmesi. Yada

Love bombing: “Sevgi bombardımanı”, partnerini manipüle etmek ve kontrol altına almak için aşırı ilgi ve sevgi gösterme davranışıdır.

Yada Date çıkmak, İngilizce kökenli "date" (randevu/buluşma) kelimesinden türetilen ve biriyle romantik amaçlı, tanışmak veya flört etmek için buluşmak anlamına gelen günlük bir tabirdir.

İlişkileri ne güzel yaşıyoruz değil mi Tahmin ediyorum bir süre sonra bir konsere,bir sinemaya,bir tiyatroya rezervasyon yaptığımız gibi artık ilişkilerde de randevu yada rezervasyon yaptırmanız gerekecek. Ne güzel işte. İstediğimiz şekilde ilişki yasayabiliyoruz. Peki sorun ne? Neden mutlu değiliz? Neden kimin eli kimin cebinde bilemiyoruz?

Yani kısacası erişim kolay,seçenek çok ama mutlu değiliz. Bunun sebebi aslında cümlenin başında söylenildi zaten. Erişim kolay, seçenek çok. İnsanlar böyle olunca kendini Brat pıt yada Angelina Jolie zannetti. Yada zannetmek istedi.klavyenin başındaki kendini Süpermen zannetti. Telefonun başında ki kendini Angelina Jolie zannetti. Zannetti de ne oldu?

Aslında teknolojiyi ve iletişimi iyi kullanmadık. Birde bu sosyal medyada saçma sapan göndermeler yok mu? Sen iyisin,sen teksin,sen ulaşılmazsın. Neden? Ulaşılabilir olmanın ne gibi bir sakıncası olabilir?

Ha birde şöyle mutlu olma yöntemi var. bir balıktan kuş olup uçmasını beklemezsek yada kuştan balık olup yüzmesini istemezsek işte o zaman sıkıntı yaşamayız. Böyle bir seçenekte var

Her şeyi geçtim; hayat çok kısa. Hayatın kıymetini bilin.

Artık bundan sonra nereye evrilleşecek kadın ve erkek ilişkileri diye sorası geliyor insanın. Yani korkmalı mıyız yoksa güven mi duymalıyız?

 

 

Yazıya ifade bırak !
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve cukurovapress.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.